Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010

Ο αποκλεισμός των Τεμπών που δέ τον μάθαμε!!!

Οι εργολάβοι κυρίαρχοι των Τεμπών



Το μπλόκο των εργολάβων


Το σημείο «G» Ελλάδας, τα Τέμπη, έκλεισαν επ’ αόριστον. Τα θρυλικά Τέμπη του Κοκκινούλη, του Νασίκα, του Παττάκη και του Μπούτα, τα Τέμπη των σκασμένων ελαστικών και του «ρεσάλτου» του Χατζηγάκη στα τρακτέρ, τα Τέμπη του Σουφλιά, αλλά βασικά τα Τέμπη της Κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, όλων δηλαδή των εθνικών εργολάβων μαζί, έκλεισαν για τα καλά και μάλιστα Χριστουγεννιάτικα, κάτω από τη βαριά σκιά ενός θανάτου. Χωρίς εξεταστικές, χωρίς εισαγγελικές έρευνες, χωρίς απαντήσεις στα ερωτήματα - βεβαιότητες που δημοσίευσε το "Ποντίκι". Με τους βασικούς τηλεοπτικούς σταρ και τις εφημερίδες τους να σφυρίζουν αδιάφορα και να παγιδεύουν με κομπιουτεράκια υπουργούς. Τα θρυλικά μπλόκα των Τεμπών, άλλοτε στο στόχαστρο των τηλεσχολιαστών, ωχριούν μπροστά στην επέλαση των βράχων.

Εκλεισαν τα Τέμπη και το άστρο της Βηθλεέμ έκανε το θαύμα του! Στην Ελλάδα ήρθε ο πολιτισμός: Ακόμα και με νεκρό, τα κανάλια συναγωνίστηκαν σε διακριτικότητα για την «πραγματική έκταση» της είδησης. Λίγες οι επί τόπου συνδέσεις όταν στα αγροτικά μπλόκα ξεροστάλιαζαν για μέρες οι ρεπόρτερ και ο Πάνος Σόμπολος. Πάρθηκαν γρήγορες αποφάσεις για τις παρακαμπτηρίους χωρίς να μείνουν οι φορτηγατζήδες με τα «ευπαθή» οι οποίοι ερχόντουσαν άλλοτε στα χέρια με τους αγρότες. Με τα "περάστε" και τα "προσέχετε" εξυπηρετούν τώρα τους οδηγούς οι 400 ευγενικοί τροχονόμοι. Κανένα πάνελ εξεγερμένων δημοσιογράφων για την ολική κατάρρευση του εθνικού δικτύου ακριβώς στον αδύναμο κρίκο του. Ούτε στα διεθνή ΜΜΕ πρώτη είδηση η Ελλάδα με τα κλειστά Τέμπη. Ο κόσμος ταλαιπωρείται ατέλειωτες ώρες στην Εθνική στα σιωπηλά! Για κάμποσους μήνες, και βλέπουμε. Ομως για είκοσι μόνο μέρες τα αγροτικά μπλόκα δημιουργούσαν το απόλυτο μονοθεματικό δελτίο και παράλληλα "την κατάλυση της έννομης τάξης".

Ποιός, όμως, μοίρασε και πώς τις άδειες στα Τέμπη δεν θα μάθουμε, ούτε γιατί δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις εγκαίρως ούτε ποιοί τις εμπόδισαν. Αντίθετα, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα θα αρχίσουμε να πληρώνουμε ακριβότερα διόδια. Αν έφταιγαν οι συνεχείς ανατινάξεις ή οι βροχές ή οι κακοτεχνίες ή οι «βολικές» μελέτες επικινδυνότητας ή τα πλημμελή μέτρα ασφάλειας για τη σήραγγα που εγκαινίασε ο θεσσαλός τέως υπουργός δεν απασχολεί ιδιαίτερα. Λίγο το πένθος για το θάνατο του Χρήστου Λαμπράκη, λίγο το πνεύμα των Χριστουγέννων, λίγο και η προσπάθεια «να μην διαταραχτεί ο κοινωνικός ιστός», ΜΜΕ και πολιτικοί κράτησαν «χαμηλούς τόνους».

Ας τα βλέπουν τώρα όλα αυτά οι πολίτες που άλλες φορές πείθονται τόσο εύκολα να στρέφονται κατά της κάθε κοινωνικής ομάδας που διαμαρτύρεται με διαδηλώσεις και καταλήψεις, ας τα βλέπει αυτά και ο αρμόδιος υπουργός, που ετοιμάζεται να μοιράσει νέα δημόσια έργα οδοποιίας, ώστε να πάρει τα μέτρα του με ρήτρες και διασφαλίσεις, διότι το σίγουρο είναι ότι το «θαύμα του πολιτισμού στην Ελλάδα» θα κρατήσει πολύ λίγο. Οσο για την Κοινοπραξία Αιγαίου που ρήμαξε -ως φαίνεται- τα Τέμπη κάτι ήξερε όταν επέλεγε επωνυμία μια και το αποτέλεσμα είναι "Σιγή Ιχθύος".



(Ελευθεροτυπία, 2/2/2010)





www.iospress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: